Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

14 Eylül 2013 Cumartesi

Portakal soslu pekin ördeği

Portakal soslu pekin ördeği nasıl yapılır?
Portakal soslu pekin ördeği tarifi
Portakal soslu ördek


Portakal soslu pekin ördeği için gerekli malzemeler


  • 1 bütün ördek
  • 3 adet portakal
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 adet defne yaprağı
  • 1 tatlı kaşığı tane karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kişniş tohumu
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu



Portakal soslu pekin ördeği nasıl yapılır?
Portakal soslu pekin ördeği tarifi
Portakal soslu ördek tarifi


  • Ördek temizlenip yıkanır, kağıt havlu ile iyice kurutulur.Derin bir tencereye yarım çay bardağı sıvı yağ katılarak kızdırılır.1 tatlı kaşığı salça ve bir miktar tuz ele alınarak ördeğin üzerine ovuşturarak sürülür, kızgın sıvı yağda arkalı önlü dörder dakika kızartılır.Sivri bir bıçak yardımıyla birkaç yerine batırılır.Üzerini geçecek kadar soğuk su ilave edilir.Suyun içerisine defne yaprağı, deniz tuzu, kişniş ve 1 portakalın suyu eklenip orta ateşte 1 saat kadar pişmeye bırakılır.1 sonra ördeğin pişip pişmediği kontrol edilir, eğer pişmemişse pişirme süresi biraz daha uzatılır.Pişen ördek fırın tepsisine alınır.Sos için 2 portakalın suyu sıkılır, içerisine 1 yemek kaşığı bal ve ördeğin haşlanmış suyundan 1 kepçe kadar alınarak karıştırılır.Bu karışım ördeğin üzerine sürülür arta kalanı fırın tepsisine dökülür önceden ısıtılmış 250 derece fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir..kestaneli pilav tarifine buradan bakabilirsiniz...

AFİYET OLSUN







15 yorum:

  1. dilek hanım ellerinize sağlık.ördek eti hiç yemedim tadı nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suna hanım öncelikle teşekkür ediyorum..ördek pişmeden önce neredeyse bir hindi kadar büyüktü,çok yağlı olduğundan piştikçe yağları eridi ve aktı haliyle küçülüyor.ben tadını kırmızı ete çok benzetiyorum sert ve lezzetli..umarım sizde bir gün dener bana fikirlerinizi söylersiniz :) sevgilerimle..

      Sil
  2. Sana geliyorum Dileeeekkk :)
    Bu nasıl enfes bir görüntü böyle!
    Bildiğin ziyafet.
    Ördek ben de yemedim hiç, şu görüntüden sonra nasıl canım çekti anlatamam:)
    Ellerine,emeğine sağlık canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) zeliha,cım teşekkür ederim,her daim beklerim canım :)

      Sil
  3. Bu nasıl güzel bir görüntü özellikle bizim aile gibi enteresan tatlara açık birileri için kesin denenmeli. Çok güzel bir blog sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattan azıcık çok teşekkür ederim eksik olmayınız :) sevgiler benden..

      Sil
  4. Harika. Nefis görünüyor, kestaneli pilavla mükemmel bir uyum içindeler.
    Lezzetlerinize ve görüntülerine bayılıyorum.
    Ördek bulduğumda ilk fırsatta deneyeceğim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare hanım sizin gibi becerikli bir hanımdan bunları duymak çok güzel.keşke sizin gibi hamarat birini daha önce tanısaymışım.piyasa da hep lak lak eden insanlar dolaştığı için sizin gibi değerli ve becerikli insanları seçmek zor oluyor..sevgiler..

      Sil
  5. Dilek hanım elinize sağlık çok güzel bir tarif yapmışsınız elimde bazı malzemeler yok ama bende sizin tarifinizdeki malzemelerle eldekileri karıştırarak bir ürün çıkarıcam ortaya, umarım ördeği heder etmeden güzel bir et lezzeti yaşatırım herkese.

    YanıtlaSil
  6. Ben de denedim. Şu an pişiyor. İnşallah aile üyeleri beğenir.

    YanıtlaSil
  7. Ben ördeği nereden alacağımı bulamadım bir türlü. İzmirde yaşıyorum. Metroda gördüm. Ama benzer tariflerde yaban ördeğinden bahsediliyor. Benim Metro Markette gördüğüm ördeğin yaban ördeği olduğunu sanmıyorum. Bu konuda yardımcıolursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. carrefoursa'larda dondurulmuş olarak satılıyor

      Sil
  8. metrodaki satılanlar pekin ördeğidir. ve gayette lezzetli oluyorlar. başka nereden bulunur ben bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  9. sağ tık engellemek neyin kafası gerçekten şaşırtıcı. sanki dünyadaki tek ördek tarifi. bilgiyi sadece kendinde tutma takıntısını özellikle de sosyal mecralarda yersiz buluyorum.

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme