Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

5 Eylül 2013 Perşembe

Lütenista

Lütenista nasıl yapılır?
Lütenista tarifi
Kahvaltılık sos
 
   Merhaba arkadaşlar, her ne kadar kahvaltılık sos dense de bizim evde kahvaltı dışı, yemekte ve öğün arası karnı acıkan bir parça ekmeği alıp doğruca lütenista kavanozuna dalıyor :) Bizim evde 2. parti yapımı.Verdiğim bu ölçüden birer kiloluk kavanozlardan 3 adet çıktı.Şimdi sıra sizde haydi kolay gelsin :)


Gerekli Malzemeler

  • 2 kg tarla domatesi
  • 2 kg kırmızı kapya biber
  • 2 kg patlıcan
  • Yarım kg havuç
  • 4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı deniz tuzu
  • 1 su bardağı sızma zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Yarım demet maydanoz



Lütenista nasıl yapılır?
Lütenista tarifi
Kahvaltılık sos

Biber, patlıcanlar, domatesler közlenir, kabukları soyulur.Havuçların kabukları soyulup hafif diri kalacak şekilde haşlanır.Közlenmiş tüm malzemeler ve havuç bıçak veya satırla iyice doğranır.(Aynı işlemi rondo da da yapabilirsiniz ama incecik kıyılması benim tercihimdir).Soyulup incecik doğranan sarımsaklar da karışıma katılır.Tuzu ve şekerini de ekledikten sonra, hepsi bir tencereye alınır ve karıştırarak suyunu çekinceye kadar kısık ateşte yaklaşık olarak 1 saat pişirilir.Pişmeye yakın maydanozu ve zeytinyağı ilave edilir.Pişme işlemi sonunda karışım sıcakken, sterilize ettiğimiz kavanozlara doldurulur.Kavanozların kaynatılmış ve kurulanmış kapakları da kapatılarak ters çevrilir ve 1 gün o şekilde soğuması beklenir.

AFİYET OLSUN..

14 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık.. Ben de dün gece yaptım.. Daha yazamadım.. Afiyetle.. sevgiler.. Bu arada kavanozlar süpermiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oya,cım teşekkür ederim eminim sende çok güzel yapmışsındır.kavanozlarda etiketi seviyorum az nüfuslu bir aile olduğumuz için hemen tükenmeye biliyor tarih fln atıyorum :))

      Sil
  2. suna şimşek5 Eylül 2013 09:49

    facebook sayfanıza yazdım burayada yazayım MAŞALLAH SUPHANALLAH sizin elinizden her şey bir başka güzel çıkıyor.ellerinize sağlık afiyetle yiyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suna hanım çok teşekkür ederim ALLAH razı olsun sizden :)

      Sil
  3. Kavanozlara mı hayran kalayım,sosuna mı yoksa ekmek dilimlerine mi bilemedim:)
    Hepsi de harika,evet ben de mutlaka denemeliyim bu sos tarifini :)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zelişim çok teşekkür ederim yap tabi yapta efiyetle tüketin..

      Sil
  4. Eline sağlık canım değme blogculara taş çıkartıyorsun valla.Benim yemeklerim de lezzetli olur mesela ama seninkiler bir de albenili süslü maşallah sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kız şenay adım süslü kaldı sayende :) öpüldün çok

      Sil
  5. Patlicani 1 kg koyarsaniz cok daha guzel olur sosunuz.Adi da LUTENITSA' dir bulgarca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili adsız patlıcanı iki kilo yazdım çün'ki pişince çekirdeğini ayıkla,kabuğunu soy derken bir şey kalmıyor..evet adını yanlış yazmışım ilginiz için teşekkür ederim..

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, görüntü muhteşem, tatıda muhakkak öyledir. çok seviyorum ama her nedense yapma cesaretinde bulunamıyorum, sağ olsun eş dost tadımlık veriyorda idare ediyoruz.

    YanıtlaSil
  7. Canım senin tarifinle bu nefis sosu denedim ve çok beğendik.şu an yayında..tarif için çok teşekkürler.. Arzuya Göre; patlıcan 1 kg. kullanılabilir.tuz miktarı artırılabilir ve istenirse sirke ilave edilebilir.
    http://www.arzuyagore.com/?pnum=544&pt=LUTENİTSA+KAHVALTILIK+SOS

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme