Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

24 Ocak 2014 Cuma

Düğün Çorbası

Düğün Çorbası nasıl yapılır?
Düğün Çorbası tarifi
Düğün Çorbası

    Sevgili dostlar uzun zamandır sizlerle paylaşmak istediğim düğün çorbası tarifini nihayet yayınlıyorum.Yıllar önce bu çorbayı sevgili Ayfer yengem yapardı bende ayıla bayıla yer ama kendim yapmaya cesaret edemezdim sanki çok zor bir tarif gibi gelirdi :) Haftada bir bu çorbayı yapar oldum dertlere deva hastalara şifa dersem yalan olmaz hani.Eminim sizlerde deneyip bana hak vereceksiniz,adını boşuna düğün çorbası diye almamış :)

düğün çorbası

Düğün çorbası için gerekli malzemeler

Et suyu için

  • 500 gr kuzu gerdan
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 orta boy havuç
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 adet tane karabiber

Çorba için

  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 8 su bardağı et suyu
  • Yarım limon suyu
  • 1 yumurta sarısı


düğün çorbası

Düğün çorbası nasıl yapılır?
Düğün çorbası tarifi

     Kuru soğanın kabukları soyulur ve dörder parçaya bölünerek dilimlenir.Havuç da soyularak birkaç parçaya bölünür.Düdüklü tencereye kuzu gerdanları, soğan, havuç, tuz ,defne yaprakları ve tane karabiber alınır.Üzerini 2 parmak geçecek kadar su eklenir.Etler kemiklerinden ayrılacak kıvama gelene dek pişirilir.Etler piştikten sonra kemiklerinden ayrılır suyu da süzülerek bir kenara alınır.Çorba tenceresi ocağa konur.2 yemek kaşığı tereyağı eritilir ve 3 yemek kaşığı un konarak birkaç dakika kavrulur.Et suyunun yarısı yavaş yavaş dökülerek un topaklanma yapmadan karıştırılır.Kemiğinden ayrılan etler didiklenir, çorbaya katılır.1 yumurta sarısı, yarım limon suyu, 1-2 kepçe et suyu bir kasede karıştırılarak terbiye yapılır.Bu terbiye yavaş yavaş tencereye dökülerek karıştırmaya devam edilir.10-15 dakika kısık ateşte pişirildikten sonra ocağın altı kapatılır.

düğün çorbası

   Arzuya göre servis esnasında sirke ve dövülmüş sarımsak ile servis edilir.

düğün çorbası

AFİYET OLSUN.

13 yorum:

  1. Dilekcim, bu çorba kış sofralarımızın vazgeçilmezidir.
    Harika bir sunumla nefis bir tarif paylaşmışsınız, ellerinize sağlık.
    Güzel bir haftasonu diliyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare hanım çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim sevgiler benden...

      Sil
  2. ohh bu soğukta nefis bir tarif ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili aylin çok teşekkür ederim eksik olmayınız :)

      Sil
  3. Çorbanız cok güzel kasenize bayıldım,bloğunuz cok hoş eee daha noolsun.teşekkürler guzel tariflerinizin devamını dilerim...
    Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elif, ziyaretçilerim daha güzel ve özel çok teşekkür ederim :))

      Sil
  4. çok özel bir çorba bu..eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dilek Toksoy çok teşekkür ederim eksik olmayınız,gerçekten leziz ve özel bir çorba :)

      Sil
  5. Sevgili MYTaste merhaba,daha önce göndermiş olduğunuz maili okumuştum fakat buna benzer o kadar çok mail alıyorum ki,ne nedir anlamış değilim doğrusu.Güzel bakan güzel görürmüş beğeniniz için çok teşekkür ederim.Benim tariflerim bloğuma özel olsun isterim ama sizi kırmayıp tarifbul'u mutlaka ziyaret edeceğim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Havuç sogan ve tane karabiberi süzüyor muyuz yoksa çorbada blenderdan mı geçiyor

    YanıtlaSil
  7. Havuç sogan ve tane karabiberi süzüyor muyuz yoksa çorbada blenderdan mı geçiyor

    YanıtlaSil
  8. Yıllar önce içmiştim geçen bende denedim üzerine sirke ve sarımsak biber ilave ettim düğün çorbasının işkembe versiyonu oldu güzel bir çorba

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme