Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

11 Ocak 2014 Cumartesi

Turunç reçeli

Turunç reçeli nasıl yapılır?
Turunç reçeli tarifi
Turunç reçeli

  Merhaba sevgili okurum,Alanya'da yaşayıp ta turunç reçeli yapmazsam olmazdı dedim ve sokak,bahçe kalmadı gezdim, en güzel turunçları seçtim laylaylom hoplaya zıplaya yeni bir şeyler yapmanın heyecanı ile evin yolunu tuttum.Sonuç şahaneydi kendim yaptım diye demiyorum çevremden de çok güzel övgüler aldım :) Öyle ki reçel niyetine yaptım ama tatlı niyetine yemeklerden sonra kaşık kaşık yiyoruz, lokum gibi yumuşacık enfes kokulu tadına doyum olmayan bir lezzet çıkardım.Bende bu keyifle fazla zaman geçirmeden turunçun tamda zamanıyken tarifi sizinle paylaşmak istiyorum..Eminim sizlerde denedikten sonra her sene gelenek haline getirip bu reçeli yapacaksınız.Deneyip tarifimi yapanlara şimdiden afiyet şifa olsun :)

turunç reçeli
Resim yazısı ekle

Turunç reçeli için gerekli malzemeler

  • 15 adet kalın kabuklu turunç
  • 8 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1 limon suyu
  • Pamuklu iplik ve 1 büyük iğne

turunç reçeli
Turunç reçeli nasıl yapılır?
Turunç reçeli tarifi

   1. Aşama: Turunçlar yıkanarak kurulanır.Rendenin varsa yıldız şeklinde olan bölümünde yoksa en küçük rende kısmında turunçların fazla beyaz kısmına inmeden hafifçe törpülenir.
   2. Aşama: Törpülenen turunçlar istenilen ebatta (büyük-küçük) kesilerek dilimlenir.1 bıçak yardımıyla dilimlenen turunçların iç beyaz kısmı kesilerek fazlası alınır.
   3. Aşama: İp iğneye geçirilir ve elde sıkıca kıvrılan kabuk dilimleri çok sıkı olacak şekilde sırayla ipe dizilir ve sıkıca düğüm atılır.
   4. Aşama: İpe geçirilen turunç kabukları bir tencereye alınır üzerini geçecek kadar su konur ve yarım saat kaynatılır.Daha sonra sıcak suyu dökülür, tekrar soğuk su konularak 2 gün boyunca sabah akşam bu işlem tekrarlanır.
   5. Aşama: Acısı iyice alınan turunçlar son kez süzülür.
   6. Aşama: Derin bir tencereye 4 su bardağı su ve 8 su bardağı (klasik paşabahçe su bardakları) toz şeker konularak 15 dakika orta ateşte kaynatılır.
   7. Aşama: Turunç kabukları kaynayan şerbetin içine konur.Ve 50 dk kısık ateşte kaynatılır.Ara sıra tahta kaşıkla turunçlar şerbetini iyice çeksin diye bastırılır.
   8. Aşama: 1 limonun suyu sıkılır ve 15 dk daha kaynatılır ve reçel ocaktan alınır.İlk etapta biraz sulu gözükse de soğuyunca tam kıvamını alıyor.

turunç reçeli

   Soğuyan turunç reçeli cam kavanoza konularak istenildiği zaman tüketilmek üzere ağzı sıkıca kapatılır.

turunç reçeli

                   
                                            AFİYET OLSUN..



6 yorum:

  1. çok güzel canım çok çekti banada saklı şubatta geldiğimde bana getir

    YanıtlaSil
  2. Payın bende bakidir dostum sen gel yeter :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel yurdumuzda her türlü meyveyi ve yemişi herzaman olmasa da kolayca ulaşabiliyoruz, kendimi kadar şanslı hissediyorum.
    Ekşisi tatlısı yapılabilen, şehrimizin süsü turuncun çok lezzetli sunumu oluyor bu reçel, elinize sağlık.
    Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    elinize sağlık çok güzel görünüyor
    ben de yapmak istiyorum fakat turunç alabilecek yer bilmiyorum.Sizin bildiginiz bir yer var mı yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme