Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

12 Haziran 2013 Çarşamba

KAHVALTILIK DOMATESLİ ACIBİBER SOSU

Kahvaltılık domatesli acıbiber sosu nasıl yapılır?
Kahvaltılık domatesli acıbiber sosu tarifi

Yaz geldi nihayet  bizlerde tarla Domateslerine kavuştuk haliyle.havaların ısınmasıyla 
kahvaltılarda serinlik ve  daha bir sebze  arar olduk,bende geçen hafta pazarda gezinirken taze 
Minik Cin Biberleri görünce kahvaltılara ikindi Çaylarının yanına Acı bir sos yapmak 
istedim.Alanya'nın fazla meşhur hediye edilebilecek fazla bir ürünü yok bu lezzet dolu 
Kavanozlarım şehir dışına çıktığım zaman eşime dostuma,akrabama da hediye edebileceğim el 
emeğim süper bir hediye diye düşünüyorum ,ee bir yemek yazarı olarak yakışanda budur öyle değilmi ? :))) 




Kahvaltılık domatesli acıbiber sosu için gerekli malzemeler

  • 3 kilo gr tarla domatesi
  • 1 kilo gr acı cin biberi
  • 1 bağ taze sarımsak
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı sirke





Kahvaltılık domatesli acı biber sosu nasıl yapılır?
Kahvaltılık domatesli acı biber sosu tarifi

Sebzeler yıkanır,domateslerin kabukları soyulur ve rendelenir,biberlerin sap kısmı temizlenir 
ayıklanır.derin bir tencere içerisine domates rendesi ve biberler alınarak kısık ateşte pişmeye 
bırakılır.sarımsaklar ayıklanarak doğranıp domates ve biberlere eklenir tuz sirke ve şekeri,de ekleyerek kaynamaya başlayınca on beş dakika daha pişirilir.ocağın altı kapatıldıktan sonra zeytinyağı ilave edilerek karıştırılır..




Temiz ve kuru konserve  şişelerine Acıbiber sosu sıcakken doldurulur ve ağzı sıkıca kapatılır

AFİYET OLSUN


NOT: Acı Biber sosuna veya herhangi bir Domates sosuna biraz Şeker katılırsa Domatesin ham kokusunu alacakır...Sosa Şeker katmam'ın nedeni budur...

24 yorum:

  1. o kavanozun birini almak isterdim ellerine sağlık kısır yap yanına mutlaka benim için de ye:)afiyetle
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım çok saol tatlım adresini göndermen yeterli ertesi gün elinde olur :)

      Sil
  2. elıne sağlık ben ıstıyorum yapmak artık bu tarıfle kıs ıcın yaparım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili selma yaz kış yenecek bir sos emin ol :)

      Sil
  3. Dilekcim bencede en güzel hediye bunlar.bende geçen yazdan kalma bir kavanoz vardı .hemen çıkarmalıyım:)Baharın dedigi gibi kısırın yanına pek yakışır..eline emegine saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hülyacım teşekkür ederim,kısırın,köftenin,patatesin herşeye çok yakışıyor afiyetle :)

      Sil
  4. Ayy ayyy ayyy çok severimki.. Senin fotolarında ye beni diyor zaten..:)Afiyetle tüketin. Eşiniz dostunuzdan kime kısmet oklursa onlarda ağız tadıyla yesin inşallah.

    YanıtlaSil
  5. Ohh miss valla ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sirke koymasam ve cicek yagi kullansam oljrmu

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim hanımlar :)

    YanıtlaSil
  7. Dilek Hanım merhabalar.. Ben de hasbelkader yemekle, daha cok butik pastacilikla ilgelenen birisi olarak, bu tarife bir miktar kucuk dogranmis dereotu da eklerseniz nefis olacaktir diye dusunuyorum :) Bir kez deneyin derim :) :) Sevgiler...
    Bengü Hanoğlu

    YanıtlaSil
  8. merve dağlı5 Eylül 2013 07:52

    merhaba,tarifinizi tesadüfen gördün ve denedim çok güzel oldu ellerinize sağlık.zevkle takip ediyorum sizi..

    YanıtlaSil
  9. Canım muhteşem olmuş.. Kavanozlar bitmediyse bir tanesine talibim..:) Ben de hafta sonu yapayım malzemeleri alıp.. Sevgiler canım....

    YanıtlaSil
  10. ben yaptım süper oldu

    YanıtlaSil
  11. Acemi biriyim ama denemeye deger sivastan serra

    YanıtlaSil
  12. merhaba yurt disinda kaldigim icin sise bulamiyorum dondurucuda saklaya bilirmiyim

    YanıtlaSil
  13. merhaba;
    tarifi deneycğim fakat bir bağ sarımsak ne kadar oluyor tam olarak?

    YanıtlaSil
  14. Adim eda sirke yerine limon tuzu koysam yada ikisini de koymasam ve yag da cicek yagi kullansam olurmu

    YanıtlaSil
  15. Bir tatli kasigi sirke nasil olduysa aklimfa bir cay bardağı olarak kalmis..cok mu kotu olmustur.Canım sıkıldı :(

    YanıtlaSil
  16. Bu tarifiniz harika ama biberleri robottan geçirsek birazda kırmızı biber eklersek azda maydanoz kıysak içine bence süper ötesi bir lezzet olur sevgilerimle.;)

    YanıtlaSil
  17. Maydanoz koyabilirmiyiz ne zaman acele cevap

    YanıtlaSil
  18. Maydanoz koyabilirmiyiz ne zaman acele cevap

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme