Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

14 Haziran 2013 Cuma

KAVALA KURABİYESİ

Edirne'nin meşhur kavala kurabiyesi
orjinal kavala kurabiyesi tarifi


Evet dost'lar yanlış okumadınız bu tarif taa Edirne'den geldi hemde çok Orjinal bir pastane,den 
ricayla alınmış bir tarif...
Geçtigimiz  hafta eşimin kuzeni geldi Edirne,den, benim mutfağa olan düşkünlüğümü bildiği için 
sagolsun eli boş gelmemiş :) enfes bir Kavala kurabiyesi tarifi,Edirne'nin yine meşhur kurutulmuş 
acı biberi ( yakında inşallah yaprak ciğeri yapar onunla birlikte sunarım sizlere ) ve çok şık bir 
fincan takımı getirmişti bana :) Hediyelerin hepside pek kıymetli tabi ki bana ama hazır yapılan 
gıdaları sevmediğimden bu Kavala kurabiyesi tarifi pek makbule geçti :) eminim sizlerde benim 
gibi çok beğeneceksiniz..




Kavala kurabiyesi için gerekli malzemeler

  • 1 buçuk  Su bardağı Pudra şekeri
  • 1 su bardağı tahin ( ben yarım bardak kullandım )
  • 1 su bardağı iri kıyılmış Badem
  • 1 su bardağı tereyağı ( ben eritmeden oda sıcaklığında kullandım )
  • 2 su bardağı un
  • üzerine dökmek için Pudra şekeri




Kavala kurabiyesi nasıl yapılır?
Kavala kurabiyesi tarifi


Aşağıda Fotoğrafta yapım aşamalarından bazı Fotoğraflar paylaştım cesaret edemeyen arkadaşlar 

için :) ilk önce bademleri bir bıçak yardımıyla üç beş parçaya kıyıyoruz.yanmaz bir tencerede ilk 

önce bademleri kavurdum kokusu çıkıp yağını salsın diye,daha sonra bir su bardağı unu ilave edip 
çok az rengi sarara na kadar birlikte kavurmaya devam ettim.bademli un soğuduktan sonra oda 
ısısındaki tereyağını,da ekleyip bir güzel yoğurdum.bu kavurma işlemi tarifte yoktu tamamen 
kendi damak zevkime göre yaptım.arzu edenler kavurma işlemi yapmadan direk hamuru 
yapabilirler.pudra şekerini  tahini ve bir su bardağı unu,da katıp normal kurabiye hamurundan 
daha sert bir hamur elde ettim.tezgahı biraz unlayıp elimizle kocaman bir hamur parçası koparıp 
tezgah üzerinde 2 santim eninin,de merdane veya elimizle açalım.ister yarım ay şeklinde kurabiye 
kalıbıyla isterseniz bir çay bardağı yardımıyla yarım ay şeklinde hamurdan parçalar kesip yağlı 
kağıt serili fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış 160 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz..pişip 
soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip servis ediyoruz.


AFİYET OLSUN



NOT

Üzerine Pudra şekeri serpmeden kapalı bir kavanozda haftalarca dayanan bir kurabiyedir.arzu ettiğinizde üzerine pudra şekeri serpip afiyetle tüketirsiniz...


24 yorum:

  1. Dilekcim bende uzun süredir bu kavala kurabiyenin tarifini arıyordum.Bu kadar ayrıntılı veren arkadaş olmamıştı.Tüm püf noktaları ile yazmışsın.ilk fırsatta deneyecegim.eline emegine saglık....

    YanıtlaSil
  2. Hülyacım çok teşekkür ederim.gönül rahatlığıyla yapıp yiyebilirsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Her zamanki gibi nefis zaten tahinli kurabiyelere bayılırım birde kavrulmuş bademle hımmm kimbilir nasıl güzeldir.

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim 2 malzeme bir araya gelmiş,tahin ve badem.Ellerine,emeğine sağlık Dilekcim...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım not aldım ölçüleri harika görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Herkese ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum hanımlar :)

    YanıtlaSil
  7. off herşey çok güzel ya senin sayfanda kayboluyorum ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Dilek'cim merhaba sayfana Bahar'cım sayesinde ulaştım kurabiyen nefis ellerine sağlık.Bende beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya hanımcım ne mutlu vesile olana :) takipteyim :)

      Sil
  9. mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ahh ahh gecenin bir yarısı blog gezmelerindeyim ben yine ve inan şu anda ekrana yapıştım:)
    Nefiss ötesi görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. dilekcim kurabiyeni denedim enfes oldu foto çekmeye bil fırsatım olmadan afiyetle yenildi eline emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handancım bu aralar bizim evde de kavala sık sık yapılmakta :) normalde bir kurabiye yer tıkanırım ama kavalada bu söz konusu bile değil 3 5 götürüyorum valla :) sizede afiyet olsun..

      Sil
  12. merhaba bende kavala kurabiyeyi uzun zamandır arıyordum ve sayenizde buldum:)diğer sitelerde tarifin içerisinde yumurta var fakat sizin tarifte olmaması dikkatimi çekti yumurta olmaması sorun yaratmaz umarım yarın mutlaka denicem teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili adsız,kavala kurabiyesine yumurta konmaz içiniz rahat olsun :) sevgiler

      Sil
  13. pudara şekeri 1/5 derken 5te 1i mi yoksa 1.5 bardak mı? ilk kez kurabiye yapmaya çalışçam o yüzden devamı için güzel olmasını istiyorum :) bu arada ellerinize sağlık çok güzel görünüyolar hemen denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  14. Esra hanım merhaba,bir buçuk su bardağı pudra şekeri konuyor.şimdiden kolay gelsin size umarım beğenirsiniz sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. muhtesem duruyor lezzete mı yorum yapayım resmemı sasırdım sız fotorafcılık derslerı verıyorsanaz ben hemen alayım elınıze emeğınıze sağlık

    YanıtlaSil
  16. sen kendini aşmışsın sevgili bakır tencerem valla muhteşem tarifler çııkarıyosun allah nazarlardan saklasın

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme