Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

20 Eylül 2013 Cuma

Nişastalı poğaça

Nişastalı poğaça nasıl yapılır?
Nişastalı poğaça tarifi
Nişastalı poğaça


Nişastalı poğaça için gerekli malzemeler


  • Yarım paket oda sıcaklığında tereyağı veya margarin (125 gr)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • 2 adet yumurta (birisinin sarısı dışı için)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 su bardağı buğday nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım demet ince kıyım doğranmış maydanoz
  • 1 küçük kase rendelenmiş peynir (kaşar-beyaz peynir vb)
  • Aldığı kadar un
  • Üzeri için: Yumurta sarısı haşhaş tohumu


Nişastalı poğaça nasıl yapılır?
Nişastalı poğaça tarifi
Nişastalı poğaça

  • Nişasta ve un dışındaki bütün malzemeler karıştırılır (1 yumurtanın sarısı üzeri için ayrılır).Nişasta ve yeterince un ilave edilerek, yumuşak bir hamur elde edilir.Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlanır.Avuç içerisinde biraz açılıp içerisine peynir (ben beyaz peynir, kaşar ve tulum peyniri kullandım) koyup kapatılır.Poğaçalar  fırın tepsisine dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülür, haşhaş  tohumu serpilir.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

AFİYET OLSUN


7 yorum:

  1. merhabalar tarifiniz çok güzel deneyeceğim:) takipteyim sizi bende beklerim:) http://birfiskelezzet.blogspot.com/ sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Tarifi falan göremiyorum konseptin şaşasından :))
    Şaka bir yana,fotoğrafa vuruldum,çok şirin,harika gözüküyor.
    Emeklerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım.. Bu fotoğraf çekme işini öğret bana da.. Bayılıyorum senin resimlere.. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel kıyır kıyır gözüküyor.Nişasta ağızda dağılmasını sağlıyor mu??

    YanıtlaSil
  5. slm dilek hnmcım bu nasıl bir güzellik valla ne yazsam bilemedim dilim tutuldu derlerlerya tek kelime süpersin cnm her zaman olduğu gibi takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nişastalı kurabiye yapıyorduk ama poğaça yapmamıştım.
    Görüntüler harika olduğunu söylüyor, ellerinize sağlık.
    İlk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Dilekcim. Poğaçaya bayıldım. En kısa zamanda denenmeli. Fotoğraf da harika...:))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme