Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

27 Aralık 2013 Cuma

Havuç reçeli

Havuç reçeli nasıl yapılır?
Havuç reçeli tarifi
Havuç reçeli

    Merhaba sevgili lezzet avcıları.. Bugün sizlerle havuç reçeli tarifini paylaşmak istiyorum.Geçtiğimiz günlerde sevgili blogger arkadaşım Selda'nın mutfak defteri paylaşmıştı ve görür görmez hemen yapmalıyım dedim kendime.Havuç'un tatlısını,tuzlusunu,çorbasını kısacası havuçla yapılan her şeyi çok severek tüketiyorum hem lezzetli hemde şifa deposu..İsterseniz sevgili Seldanın tarifine buradan ulaşabilirsiniz.http://seldaninmutfakdefteri.blogspot.com/.Benim kullandığım havuçlar çok taze ve suluydu bu yüzden Seldanın verdiği su miktarı biraz fazla geldi.Sizler reçel yaparken benim yaptığım hataya düşmeyin havuçtaki su oranını mutlaka kontrol ederek su ilavesi yapın.Herkese kocaman sevgiler gönderiyorum..

havuç reçeli

Havuç reçeli için gerekli malzemeler
  • 1 kg havuç
  • 5 su bardağı şeker
  • 1 adet portakalın suyu ve rendesi
  • 2 su bardağı su
  • 1 adet kabuk tarçın
  • 5 adet karanfil
  • Yarım limon suyu

havuç reçeli

Havuç reçeli nasıl yapılır?
Havuç reçeli tarifi
Havuç reçeli

Havuçlar yıkanarak tıraşlanır.Derin bir kap içerisine alınarak rendenin kalın tarafı ile bastırmadan rendelenir.Rende havuçlar bir tencereye alınır içerisine şeker portakal suyu ve rendesi konarak kısık ateşte 30 dakika kadar pişirilir.Kabuk tarçın ve yarım limon suyu ilave edilerek bir on dakika daha pişirilir,ocağın altı kapatılır.Ilıyan reçel temiz ve kuru cam kavanozlara konarak ağzı sıkıca kapatılır.

havuç reçeli

AFİYET OLSUN


4 yorum:

  1. Gerçekten enfes görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Suna hanım çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım. Beğenip denemene çok memnun oldum. Dediğin gibi havuca öre su miktarı da değişebiliyor. Afiyetler olsun canım....Sevgilerimi bıraktımmmmm....:))
    Mutlu yıllar......:)))))

    YanıtlaSil
  4. Ben de geçen yıl yapmıştım bizde çok sevdik. Özellikle rengi çok güzel oluyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme