Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

28 Kasım 2013 Perşembe

Balkabaklı çikolatalı kek

 Balkabaklı çikolatalı kek tarifi
Balkabaklı çikolatalı kek
 
        Uzun bir aradan sonra Merhaba Sevgili Okurum..
 Kimi insanlara göre ayrılık mevsimidir sarı sonbahar. Sararmak, solmak; hastalığı, ölümü, yok olmayı; yeşermek ise doğumu simgelemiştir insanlar için. Bu yüzdendir sonbahara ayrılığı ilkbahara aşkı yüklemek. Sarının ve turuncunun hakim olduğu, güneşin eskisi gibi ısıtmadığı, yağmurlu bir sonbahar günü kıvrıldığım battaniyenin altından çıkıp sonbahara yakışır güzel bir kek yaptım. Bir dilim kek,bir fincan kahve ile balkona çıkıp yağan yağmurun, sonbaharın güzelliklerini seyrederken toprak kokusunu içime çekip daha iyileri için, artık dökülmesi gereken yaprakları rahat bırakmaya karar verdim..

Ceviz kabuklarından yaptığım küçük Mumluklarım..


Balkabaklı çikolatalı kek için gerekli malzemeler
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı bal kabağı püresi
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik Ayçiçek yağı
  • 1 çay bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım paket karbonat
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Balkabaklı çikolatalı kek nasıl yapılır?

Balkabağı şeker ile pişirilerek ister çatalla ister rondodan geçirilerek püre haline getirilir.3 yumurta ve şeker derin bir kap içinde 2 katı olana kadar çırpılır. Süt, sıvıyağ, vanilya eklenerek çırpmaya devam edilir. Bu sıvı karışımın yarısı başka bir kaba alınarak birine 1 su bardağı balkabağı, diğerine 3 yemek kaşığı toz kakao eklenerek karıştırılır. Ortalama 2 buçuk su bardağı una kabartma tozu ve karbonat eklenerek 2 ayrı karışıma azar azar un ilave ederek kek harcı hazırlanır. Kek kalıbı yağlanır, bir sıra balkabaklı karışımdan bir sıra da kakaolu karışımdan dökerek önceden ısıtılmış 170 derece fırında 40 dakika kadar pişirilir. Kek iyice soğuduktan sonra kalıptan çıkarılır. Dilimlenerek servis edilir.

AFİYET OLSUN..



21 yorum:

  1. rengı nasıl guzel olmus ılk fırsatta deneyeceğım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bir kek ancak bu kadar güzel olabilir ve ancak bu kadar güzel sunulabilir.
    Ellerine emeğine ,fikrine zikrine sağlık zeki hatun :)

    YanıtlaSil
  3. Dilek nefis bir kek olmuş görüntü,sunum harika
    mutlaka deneyeceğim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. Fotoğraflara bayıldım...Renkler müthiş. Kek de harika görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, fotoğraflar, kek, sunum hepsi harika, ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bayıldım !!!! Süper bir kek olmuş..Fotoğraflarda ayrı güzel..Mutlaka deneyeceğim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Kabagi cigden rendelesek havuclu kek gibi nasil olur aceba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine hanım çiğden kabak pişmeyeceği gibi aynı lezzetide yakalayamazsınız.

      Sil
  8. fotoğrafların çok artistik bayılıyorum maşallah...

    YanıtlaSil
  9. Kek servis tabağını çok beğendim nerden aldığınızı öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülden hanım paşabahçe mağazalarından aldım.

      Sil
  10. Hanımlar güzel yorumlarınız ve ziyaretiniz için herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim iyiki varsınız :)

    YanıtlaSil
  11. Hatice hanim profilinizde ki pastayi çok begendim. blogunuzda baktim bulamadim, tarifi var mi sizde?

    YanıtlaSil
  12. Aynur hanım merhaba,adım dilek aradığınız pasta beyaz mozaik pasta.bloğda sağ üst köşede arama butonuna aradığınız şeyi yazarsanız çok daha kolay bulursunuz veya sağ yanda tarif listesi var oradan pastalar katagorisini tıklarsanız tarifi görürsünüz.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Dilek hanim. Hatice isimli bir bayan yoru m yapmiş ya onun resmi için sormuştum :) yinede sagolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynur hanım, sorunuzu şimdi farkettim, sorularınızı sayfama yorum olarak yazabilirsiniz. Pastanın tarifine şu linkten ulaşabilirsiniz, sevgiler.
      http://semaver1.blogspot.com/2009/10/visneli-cikolatal-pasta-ve-aksam-cay.html?m=1

      Sil
  14. Harika bir kek, ellerinize sağlık. Bal kabağı püresinin şekeri ne kadar olacak acaba anlayamadım. Denemek istiyorum. Tesekkğr ederim. Selamlar

    YanıtlaSil
  15. Sevgili adsız,şeker oranını damak tadınıza göre ayarlayın illa şu kadar olacak diye bir şey yok.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tarifinizi şimdi gördüm.Elinize sağlık yalnız beni düşündüren detay şu oldu.Kabağı şekerle pişirip püre yaptık.Tarifte 1 bardak şeker var,yumurta ile HANGİ ŞEKERİ çırpacağız?

      Sil
  16. bence bu kek değil bir sanat eseri arkadaşım ellerine kollarına sağlık fikrine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bu tarife ve kekin görüntüsüne bayıldım canım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme